Serviciu oferite de echipa
Logo CargoTrack detasari soferi

Partea 2: Pachet de mobilitate – cum influențează transportatorii?

În prima parte a articolului privind noul Pachet de Mobilitate, am prezentat 4 dintre cele mai importante modificări, iar în cele ce urmează vă vom prezenta alte dintre 4 aspecte foarte importante din Pachet de Mobilitate.

Domeniul transportului este mereu într-o continuă schimbare. Este foarte important să fii la curent cu toate prevederile legislative din Pachet de Mobilitate pentru a putea evita amenzile mari și problemele apărute în timpul controalelor.

CargoTrack îți oferă consultanță gratuită și servicii profesionale, pentru a putea fi mereu sigur că ai toate documentele necesare în cazul unor controale în țară sau pe comunitate.

Dacă ai nevoie de ajutor în generarea documentelor necesare, nu ezita să ne contactezi.

Pachet de Mobilitate

1. Salariul minim pentru conducătorii auto detașați

Salariile în țările UE diferă considerabil de la o țară la alta. Un aspect îmbucurător pentru șoferi, dar mai puțin plăcut pentru managerii de flotă, este faptul că salariul minim pentru conducătorii auto detașați trebuie să fie în raport cu salariul minim al țării de detașare.

În acest sens, șoferul tău trebuie să fie plătit în raport cu salarul minim pe economie al țării în care îl detașezi, aspect ce va fi verificat în cadrul declarației IMI. Astfel, nu mai contează salarul minim pe economie în vigoare al României, trebuie să iei în considerare salarul țării de detașare, pentru a lucra corect din punct de vedere legislativ.

Controalele în ceea ce privește declarația IMI și corectitudine aspectelor precum salariul cu care este plătit șoferul sunt frecvente pe comunitate, iar amenda pentru lipsa acestor justificări sunt în medie de 1000 EUR.

Pentru a evita astfel de amenzi, asigură-te că oferi salariul șoferului în mod corect.

Ai nevoie de ajutor în generarea declarației IMI? Contactează-ne oricând ai nevoie aici.

2. Timpul de condus al șoferilor

O altă modificare importantă în Pachet de Mobilitate este timpul de condus al șoferilor și pauzele aferente.

Pachet de Mobilitate permite ca timpul de conducere să fie de maximum 9 ore pe zi, iar de două ori pe săptămână poate fi prelungit la 10 ore pe zi.

Într-o săptămână, timpul total de conducere nu poate depăși 56 de ore, iar în două săptămâni nu poate depăși 90 de ore. Cu toate acestea, există anumite circumstanțe speciale în care se poate permite o oră sau două în plus de conducere pentru a ajunge la domiciliu sau la sediul companiei, înainte de a începe o perioadă de odihnă.

Timpul de lucru include toate activitățile de transport rutier, cum ar fi:

– conducerea vehiculului;

– încărcarea și descărcarea mărfurilor;

– asistarea pasagerilor la urcarea și coborârea din vehicul;

– curățarea și întreținerea tehnică;

– supravegherea încărcării și descărcării mărfurilor;

– formalitățile administrative;

Este important de menționat că, la fiecare patru săptămâni, șoferul trebuie să se întoarcă la sediul angajatorului sau la domiciliu pentru a beneficia de o perioadă normală de odihnă săptămânală, sau pentru a compensa o perioadă de odihnă redusă prin acordarea unei perioade de odihnă mai lungi.

Pachet de Mobilitate

3. Plafonul diurnei

Există un alt aspect în Pachet de Mobilitate care oferă avantaje considerabile pentru șoferi, și anume plafoanele pentru diurna.

În ceea ce privește diurna pentru șoferii care circulă în țară, aceasta este limitată la 50 lei/zi, conform plafonului de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice. Această limită se aplică și pentru șoferii care sunt angajați și primesc diurnă în cadrul instituțiilor publice din România.

Mai mult, în conformitate cu legea, diurna maximă pe care o poate primi un șofer în țară este de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizația personalului instituțiilor și autorităților publice, dar în niciun caz nu poate depăși limita de trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă.

În cazul deplasărilor în străinătate, diurna este limitată la 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru diurna personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni temporare. În prezent, aceasta este de 35 Euro/zi, ceea ce înseamnă că limita maximă a diurnei pentru șoferii români în străinătate este de 87,5 Euro/zi.

Această limită este calculată prin raportarea la trei salarii de bază corespunzătoare locului de muncă ocupat și multiplicarea cu numărul de zile lucrătoare din luna respectivă, urmată de înmulțirea cu numărul de zile din perioada de delegare/detașare/desfășurare a activității în altă localitate, în țară sau în străinătate.

În cazul unui control, Statul Român poate solicita direct verificarea modului în care firma de transport respectă aceste plăți către conducătorii de vehicule, prin intermediul ANAF.

4. Tahograful impus în transportul ușor

Un alt aspect care generează dificultăți pentru transportul ușor constă în obligativitatea utilizării tahografului și a necesității de a respecta aceleași limite de conducere și odihnă impuse șoferilor de vehicule grele.

În practică, șoferii care operează vehicule cu o greutate între 2,5 și 3,5 tone, inclusiv cele cu remorcă sau semiremorcă, care efectuează transporturi internaționale, trebuie să se conformeze acestor reguli și să instaleze tahograful în vehicul, la fel ca și șoferii de vehicule cu o greutate mai mare de 3,5 tone.

Soluția CargoTrack pentru a avea siguranța legislativă în Pachet de Mobilitate

CargoTrack îți oferă consultanță de specialitate în ceea ce privește documentele și nevoile legislative de îndeplinit pentru a putea avea totul în concordanță cu legile în vigoare.

Este important să poți alege o firmă de încredere și profesionistă care să te ajută în generare unor documente necesare, precum declarația IMI sau Formular A1.

Pentru a afla mai multe, contactează-ne acum!

5/5 - (1 vote)

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
FlimoGPS

Ultimele articole

detasare soferi Italia

Detașare șoferi Italia – noi reglementări

Directiva europeană (UE) 2020/1057 stabilește reglementările aferente detașărilor șoferilor în domeniul transportului. Din această lună, toate companiile de transport care detașează șoferii în Italia, vor

Scrie-ne ACUM!
1
Ai nevoie de ajutor?
Detașare Șoferi
Bună ziua! 👋
Cu ce vă putem ajuta?