Serviciu oferite de echipa
Logo CargoTrack detasari soferi

Noul Pachet de Mobilitate: schimbări importante pentru transportul rutier din Uniunea Europeană

Noul Pachet de Mobilitate a introdus o serie de reglementări legislative pentru a putea crește calitatea traficului rutier și a îmbunătăți activitatea transportului.

Un aspect important atunci când te informezi de prevederile legale din noul Pachet de Mobilitate este recomandat să accesezi surse sigure și de încredere.

Mai mult decât atât, este important să poți primi sprijin în ceea ce privește organizarea documentelor și verificarea respectării tuturor normelor legislative în acord cu noul Pachet de Mobilitate.

În acest articol, îți vom prezenta cele mai importante schimbări din noul Pachet de Mobilitate și cum să scapi de grijile aferente controalelor cu ajutorul CargoTrack.

noul Pachet de Mobilitate

Reglementări legislative în noul Pachet de Mobilitate

Sunt o serie de schimbări în noul Pachet de Mobilitate care afectează mai mult sau mai puțin transportatorii.

Printre cele mai importante adaptări în noul Pachet de Mobilitate, regăsim introducerea Declarației IMI, modificări ale minimului salariului șoferilor, a timpului de condus, dar și a documentelor necesare la bordul mașinii.

În același timp, întâlnim modificări și în cadrul transportului ușor, precum introducerea obligativității licenței de transport și a tahografului.

Despre toate aceste, regăsești în continuarea articolului.  

Documente importante – Declarația IMI și Formularul A1

Declarația IMI este o noutate în noul Pachet de Mobilitate, iar aceasta vine cu scopul de a facilita o verificare mai bună a salariilor șoferilor și ale altor aspecte importante.

Fiecare șofer detașat trebuie să aibă în posesie declarația IMI completată corect și generată până cel târziu la începutul perioadei de detașare. Aceasta poate fi emisă prin intermediul unui portal special destinat, disponibil online, care facilitează procesul de generare a declarațiilor IMI.

În cadrul acestui proces de generare a declarațiilor IMI, cel mai important este să introduci datele corect și integral, astfel încât să te asiguri că declarația IMI emisă este validă și conține informațiile necesare. Este de evitat situația în care, în timpul unui control, afli că declarația IMI nu este validă și să primești amendă.

Pe de altă parte, Formularul A1 este un document esențial care atestă plata contribuțiilor șoferilor detașați către statul gazdă. Acest document este obligatoriu și absolut necesar, în conformitate cu noul Pachet de Mobilitate.

Pentru toți șoferii aflați în detașare pe teritoriul Uniunii Europene, dar și în alte țări precum Turcia, Cipru, Serbia, Marea Britanie și Republica Moldova, completarea și deținerea Formularului A1 este obligatorie.

Acest formular are o importanță majoră, deoarece oferă șoferilor posibilitatea de a beneficia de asistență medicală în țara în care se află în deplasare. În cazul unui accident sau ale unor probleme de sănătate apărute în timpul detașării, Formularul A1 asigură acoperirea costurilor medicale.

CargoTrack îți oferă sprijin în obținerea ambelor documente, procesul fiind unul mai greu și mai lung.

Salariul șoferilor

În conformitate cu noul Pachet de Mobilitate, salariul minim pentru conducătorii auto detașați trebuie să fie în concordanță cu salariul minim al țării de detașare. Astfel, noul Pachet de Mobilitatea subliniază faptul că managerii de flotă sunt obligați să plătească șoferii detașați în raport cu nivelul salariului minim pe economie al țării în care aceștia își desfășoară activitatea.

Acest aspect este verificat de către organele de control prin cadrul declarației IMI.

Aceste controale privind declarația IMI sunt efectuate frecvent în comunitate. În cazul în care nu se pot furniza justificări adecvate și nu se respectă salariul minim al țării de detașare, angajatorii pot primi amenzi considerabile, care în medie pot ajunge la 1000 de euro.

noul Pachet de Mobilitate

Timpul de condus

În cadrul noului Pachet de Mobilitate, una dintre modificările importante se referă la timpul de conducere al șoferilor și pauzele aferente, pentru a gestiona mai bine timpul de lucru al șoferilor.

Conform noilor reglementări, timpul de conducere al șoferilor nu poate depăși 9 ore pe zi. Totuși, de două ori pe săptămână, acest timp de conducere poate fi prelungit la 10 ore pe zi.

În plus, într-o săptămână, timpul total de conducere nu poate depăși 56 de ore, iar într-o perioadă de două săptămâni consecutiv, acesta nu poate depăși 90 de ore. Aceste restricții au fost implementate pentru a preveni oboseala excesivă a șoferilor și pentru a asigura că aceștia beneficiază de suficient timp de odihnă între perioadele de conducere.

Cu toate acestea, există excepții în care se permite depășirea programului de muncă cu o oră sau două, dar doar pentru a ajunge la domiciliu sau la sediul companiei înainte de a începe o perioadă de odihnă. Aceste circumstanțe speciale sunt luate în considerare pentru a asigura confortul și bunăstarea șoferilor, fără a compromite siguranța și respectarea regulilor privind timpul de conducere.

Mai mult decât atât, șoferii, la fiecare patru săptămâni, trebuie să se întoarcă la sediul angajatorului sau la domiciliu, pentru a îndeplini o perioadă normală de odihnă sau pentru a compensa o perioadă de odihnă redusă.

Ce documente trebuie să ai la bordul mașinii?

Pentru a fi sigur că îți iei grijile de la orice amenzi, iată care sunt actele necesare pe care trebuie să le aibă orice șofer la bordul mașinii și să le prezinte în caz de control:

  • Contractul de muncă (tradus în limba țării tranzitate);
  • CMR (Convenția CMR);
  • Declarația IMI;
  • Atestatul Macron (dacă este cazul);
  • Formularul A1;
  • Tahograf (pe suport de hârtie);
  • Actele necesare oricărui șofer: act de identitate, permis de conducere și atestate necesare.
  • Modificări pentru transportul vehiculelor între 2,5 și 3,5 tone
noul Pachet de Mobilitate

O reglementare importantă introdusă în noul Pachet de Mobilitate se referă la necesitatea obținerii unei licențe de transport pentru vehiculele cu o masă cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone, în aceleași condiții ca și pentru șoferii de vehicule grele.              

Astfel, toate vehiculele cu o masă maximă autorizată de peste 2,5 tone vor trebui să dețină o licență de transport emisă de Autoritatea Rutieră Română (A.R.R.).

Această cerință poate fi considerată un obstacol pentru managerii de transport care dețin vehicule cu o masă între 2,5 și 3,5 tone. Cu toate acestea, poți accesa oricând informații detaliate în portalul electronic al A.R.R., creat special în acest scop, pentru a te informa cu privire la obținerea acestei licențe.

O altă reglementare adusă de noul Pachet de Mobilitate pentru transportul ușor este obligativitatea utilizării tahografului și necesitatea respectării acelorași limite de conducere și odihnă impuse șoferilor de vehicule grele.

Poți citi mai multe despre acest subiect aici.

noul Pachet de Mobilitate

Cum te ajută CargoTrack în gestionarea reglementărilor pentru noul Pachet de Mobilitate

Specialiștii CargoTrack au experiență în acest domeniu și o expertiză cu peste 7000 de clienți care s-au confruntat cu probleme în respectarea reglementărilor legislative din noul Pachet de Mobilitate.

Te ajutăm să generezi declarația IMI în timpul stabilit de lege și îți asigurăm corectitudinea acesteia.

În plus, îți oferim serviciu complet de generare a Formularului A1, care se solicită la Casa Națională de Pensii Publice București și a cărui emitere poate dura foarte mult fără un suport aferent.

Contactează-ne acum pentru a primi tot sprijinul necesar!

Rate this post

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
FlimoGPS

Ultimele articole

detasare soferi Italia

Detașare șoferi Italia – noi reglementări

Directiva europeană (UE) 2020/1057 stabilește reglementările aferente detașărilor șoferilor în domeniul transportului. Din această lună, toate companiile de transport care detașează șoferii în Italia, vor

Scrie-ne ACUM!
1
Ai nevoie de ajutor?
Detașare Șoferi
Bună ziua! 👋
Cu ce vă putem ajuta?