Implementarea Directivei Detașării din Pachetul de Mobilitate a fost o adevărată provocare pentru majoritatea transportatorilor din Europa, mai ales în contextul socio-economic actual.
Explozia prețurilor pentru combustibil, asigurări, condițiile economice globale, sunt doar câteva dintre provocările pe care managerii de flote trebuie să le înfrunte în momentul de față.
Comisia Europeană a formatat o interfață publică într-un număr mare de limbi, prin care se facilitează transmiterea și actualizarea datelor pentru operatorii de transport – IMI (Sistemul de Informare al Pieței Interne). Cu atât mai mult, platforma premite încarcarea și altor date importante pentru IMI, în funcție de specificații.
Această platformă a fost concepută pentru a eficientiza atribuțiile administrative ale transportatorilor și pentru a grăbi procesul de depunere și actualizare a declarațiilor IMI.
În urma acestei schimbări din Pachetul de Mobilitate, devine obligatorie completarea și generarea declarației de detașare în portalul IMI, cel târziu la începutul perioade de detașare a șoferului.
În acest scop, dezvoltatorii au propus și un instrument special pentru gestionarea promptă a schimbului de informații (cuprinzând și date cu caracter personal) între administrațiile naționale ale statelor membre Spațiul Economic European.
Obligativitatea deținerii declarației IMI este adresată tuturor șoferilor care realizează operațiuni de încărcare/descărcare pe teritoriul țărilor din Spațiul Economic European.
Ca urmare, din 02.02.2022, acordul susține faptul că regulile pentru detașarea șoferilor se aplică următoarelor operațiuni:
Totuși, există excepții pentru șoferii fac șoferii aflați în următoarele situații:
Care sunt documentele necesare pe care trebuie să le aibă soferul la bordul mașinii?
1. Contractul de muncă (tradus în limba țării pe care o tranzitează);
2. CMR-ul;
3. Declaratia IMI;
4. Atestatul Macron* (unde este cazul);
5. Formularul A1;
6. Tahograf (pe hârtie);
7. Actele necesare oricărui sofer: (act identitate, permis conducere, atestatele necesare).
Atenție!
Trebuie să țineți cont de faptul că în Franța, în cazul autovehiculelor care au masa maximă autorizată mai mică de 3,5 tone, au nevoie, pe lângă declarația IMI și de documentul LoiMacron.
Regulamentul din Pachetul de Mobilitate impune companiilor de transport să-și organizeze flotele, astfel încât, cele utilizate pentru transportul internațional de mărfuri să revină la unul dintre centrele de operare dintr-un stat membru, în cel mult opt săptămâni de la plecare.
Scopul acestei reglementări din Pachetul de Mobilitate este acela de a asigura întoarcerea obligatorie a angajaților la locul de reședință pentru odihnă, întreținerea corespunzătoare a autovehiculelor, prevenirea cabotajului sistemic care creează bariere la intrarea pe piață.
Trebuie să aveți în vedere faptul că cerința se referă la o perioadă de pauză de patru zile, denumită și ”cooling off period”- perioada de răcire.
Nu trebuie pierdut din vedere faptul că regulamentul prevede că transportatorii nu au voie să efectueze operațiuni de cabotaj cu același vehicul sau, în cazul unei combinații de vehicule, cu un vehicul de acelaști tip în același stat membru, în termen de patru zile de la încheierea cabotajului, operațiune efectuată în respectivul stat.
În cazul transportului combinat, țara gazdă va putea sigura o perioadă mai mare de șapte zile și o pauză mai mică de patru zile.
Regula principală a cabotajului rămâne aceeași: „trei operațiuni de cabotaj în șapte zile”.
Puteți conduce:
Trebuie să aveți în vedere că timpul de lucru include toate activitățile de transport rutier, precum:
Mai mult, dacă sunteți șofer intependent, se consideră timp de lucru perioadele în care vi se cere să fiți la postul de lucru/ în autovehiculul dumneavoastră, vă aflați la dispoziția clientului sau efectuați activități de transport. În mod excepțional, puteți lucra până la 60 de ore pe săptămână, dar în medie, nu puteți lucra mai mult de 48 de ore într-o perioadă de patru luni.
Șoferul este obligatc ca măcar o dată la patru săptămâni șoferul este nevoit să se întoarcă la sediul angajatorului sau la domiciliu pentru a-și putea realiza o perioadă normală de repaus săptămânal (sau o perioadă de repaus mai mare pentru a reuși compensarea unei perioade de repaus mai mică).
Excepție:
În cazul a doi sau mai mulți conducători auto (conducere în echipaj), repausul zilnic se poate efectua într-o perioadă de 30 de ore (în loc de 24 de ore) și pauze de 45 de minute (la fiecare patru ore și 30 de minute) în vehicul. Pentru ca această excepție să se aplice, doi sau mai mulți conducători auto trebuie să fie prezenți începând cu a doua oră de condus.
Află mai multe informații despre detașările șoferilor tăi, discută chiar acum cu un consultant CargoTrack!
Servicii oferite de echipa:
Evită amenzi mari și controale stresante, scapă de orice grijă privind detașările șoferilor!
Localizare în timp real
Viteză
Vizualizare rută
Alertă tensiune
Alertă tensiune
Kilometri parcurși
Foaie de parcurs
Raport ore lucrate
Generare FAZ
Evită amenzi mari și controale stresante, scapă de orice grijă privind detașările șoferilor!
Consultanță GRATUITĂ
Fără perioadă contractuală
Reprezentare prin avocații noștri
Oferim transparență toală